Dit briefje lag in mijn brievenbus en er stond een naam onder: H. van Rossum. Het was een oproep om een klein bedrag (5 euro per flat of meer) in een klein envelopje (bijgesloten) te deponeren in een speciale brievenbus bij de entree, tbv een aardigheidje voor het personeel.
Ik probeerde hem eerst gewoon te googelen te vinden, maar dat lukte niet.
Ik schreef een brief aan hem, met vooral de vraag of er iets van social media was zodat bewoners makkelijk contact met elkaar konden leggen; en ook iets over mijn ervaringen met het licht.
Mijn buurvrouw zat net de krant te lezen bij de brievenbussen, ik vroeg haar of ze zijn adres wist. maar ze wist het niet precies. Wel zijn voornaam: Huib. Maar een andere vrouw wist het wel, F229. Ik deed de brief in zijn brievenbus.
Vanavond om half 10 belde hij aan en kwam even binnen.
Hij herkende mijn hele verhaal, het overkomt iedereen. Veel 3-kamer appartementen zijn net wat anders, doordat ze zijn gemaakt uit 2-kamer appartementen. Hij heeft een type D-appartement met nog grotere inloopkast.
Hij heeft het de huismeester laten oplossen,Jan. Een prima huismeester, die zich echter slecht behandeld heeft gevoeld na de renovatie en daardoor is uitgevallen/ziek geworden.
Jan heeft er voor hem nog lampen met ingebouwde bewegingssensor ingezet. Die moest hij inderdaad ook zelf betalen. Wel een mooie oplossing.
De invaller heeft het inderdaad erg druk; hij is onder druk gezet om allerlei kleine klusjes echt voor de kerst af te maken.
In het nieuwe jaar zal ik hem wel vragen om de sensor in de badkamer wat korter af te stellen. De lamp blijft nu wel erg lang nabranden. Het is iets simpels, maar moet wel via een apparaat worden opgelost. Dat kan ik niet zelf.
Waar de huismeester ook goed in is: gaten boren. Zijn boor heeft ook een stof afvanger.
Hij was ook niet zo te spreken over de oplevering van mijn flat, met soms electradraden en slechts een enkel plafondplaatje. Dat was in zijn flat wel iets beter geweest. Maar als je iets gedaan wil hebben, moet je er om blijven vragen.
Hij is er komen wonen in september vorig jaar; had de flat in mei toevallig ontdekt bij een flyer actie in Wassenaar. In september werden de flats opgeleverd.
Er wonen toch nog wel erg veel ouderen, zei hij. De meesten moeten niets hebben van internet, en zelfs niet van email. Hij werkte bij TNO en hij had voorgesteld om op het ziggo internet een intranet websitetje te maken met de dagelijkse activiteiten. Men wilde het niet.
Ik stelde voor dat ik dan wel een besloten groep op Facebook zou willen maken, en dat hij het webadres zou noemen bij een volgend schrijven aan alle bewoners. Alles gaat dus per post. Heel vreemd...
Hij zei ook dat de bewoners amper of niet zelfs geholpen worden door hun kinderen. Die hebben het allemaal te druk en komen niet op bezoek.